Příspěvky

Co nového se můžete naučit v karanténě?

Neplýtvejte svým časem bezcílným sledováním televize nebo zíráním do obrazovky chytrého telefonu a scrollování Facebooku. Zkuste najít a zrealizovat několik možností, jak se naučit nové věci, zlepšovat se v průběhu času a vytvořit z nich svůj nový koníček. Třeba díky tomu objevíte něco, o čem jste dosud nevěděli, že na to máte talent. Tato činnost se po čase může stát vaší vášní a budete se k ní rádi znovu vracet i tehdy, až se svět okolo vás vrátí do normálního režimu.

rubikova kostka

O čem je řeč? Samozřejmě o aktivitách, které jsou stimulující pro váš mozek. Nemusí se jednat jen o proces učení se nových informací. Velmi cenné jsou pro rozvoj vašeho vnímání a uvažování i jiné záležitosti, jako třeba různé hry nebo hlavolamy. Navíc mají mnohdy až relaxační efekt a trpíte-li v této době špatnými náladami plynoucími z izolace, nebo dokonce úzkostnými stavy, pomohou vám naladit svou mysl na mnohem pozitivnější notu. Kromě těchto možností je zde spousta kreativních prací, které zapojí do hry i vaše ruce, zejména pak jemnou motoriku. Antistresový efekt je opět benefitem.

levitující karta

Ale teď už k věci. Kterým konkrétním aktivitám se nyní můžete učit a ve kterých oblastech si hrát a trénovat se?

  • Cizí jazyky – osvěžte si zapomenutou gramatiku ze školních lavic, naučte se nová slovíčka a slovní spojení. Zkuste si najít nějakého rodilého lektora, který momentálně nabízí třeba Skype konzultace zdarma a popovídá si s vámi ve svém rodném jazyce.
  • Malování a kreslení – pořiďte si třeba omalovánky pro dospělé, ideálně nějakou antistresovou variantu. Velmi žádané jsou také mandaly, jejichž vybarvování má vědecky podložený terapeutický efekt a zlepší vám celý den.
  • Mikromagie – učte se od profesionála, který vám přímo před očima nechá zmizet a zase se objevovat malé předměty, jako jsou třeba karty nebo kostky. Budete nadšeni tím, jak moc vás klame váš zrak a třeba i vy sami přiučíte nějaké triky, kterými můžete ohromit ostatní.
  • Domácí sporty – ať už bydlíte ve velkém rodinném domě nebo garsonce, pro každého z vás se jistě najde vhodný sport, který můžete doma provozovat. Pro každodenní pohyb, kterého máme nyní nedostatek, je vhodná například jóga nebo pilates. Máte-li tolerantní sousedy, zkuste i trochu odvázat a zacvičit si i nějaké lehké kardio. Obecně totiž platí, že fyzický pohyb uvolňuje vlny serotoninu do naší mysli, a my jsme díky němu zaplaveni pozitivní energií a optimismem. Vyzkoušejte to, je to přece zadarmo!